Да приемаме ли фосфор? Няколко факта “за”.

Връзката между фосфора и здравето е много важна, ако искате да сте силни и да живеете дълго. Фосфорът е минерал, най-известен с ролята си в здравината на костите, но той има значение и за други функции на тялото. Какви са ползите от консумирането на фосфор?

Здрави кости и зъби

Фосфорът работи заедно с калция за засилване здравината на костите. Без фосфор костите стават лесно чупливи и склонни към развитие на остеопароза. Кариес и болести на венците също могат да са признак на липса на фосфор.

По-добро храносмилане

Ако страдате често от подуване на корема или лошо храносмилане, фосфорът може да подобри или елиминира този проблем. Фосфорът намалява диарията и запекът. Тъй като спомага за елиминирането на токсините и излишните вещества от тялото, бъбреците работят по-лесно и ефективно.

Повече енергия

Ако често се чувствате уморени или замаяни през деня, приемането на добавка фосфор или консумирането на храни, които го съдържат могат да ви помогнат да се чувствате много по-енергични и с по-добра концентрация.

Регулиране на хормоните

Фосфорът има голяма роля в производството и регулацията на хормони. Определени хормони са необходими за доброто репродуктивно здраве. Ако пък сте в менопауза, често естрогенът ви е извън норми. Фосфорът регулира хормоните и спомага да се чувствате много по-добре.

Производство на повече протеини

Протеините са много важни за правилното развитие на клетките. Когато клетките са наранени, те трябва да се възпроизведат. Фосфорът, комбиниран с протеин прави този процес възможен.

Правилно функциониране на мозъка

Клетките на мозъка съдържат много фосфор. Паметта и концентрацията се подобряват с консумирането на повече фосфор.

Фосфорът се съдържа в много от ядките и семената – бадеми, слънчогледови семки, тиквени семки. Месото, яйцата и рибата (сьомга) също са богати на този минерал.  Добавете към диетата си и фосфор под формата на пълнозърнести храни и картофи.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве