9 грешки, които ви състаряват

Яденето на сладки неща

Средно, човек изяжда по 70 кг захар всяка година – 18% процента от калориите, които консумира годишно.  Резултатът е налице – наднормено тегло, диабет 2… Понякога яденето на прекалено много сладко се оказва по-вредно от прекаленото излагане на слънце и пушенето.  Това се дължи на процеса “гликация”, която кара захарите да се закачат към протеините в колагена и еластина и правят кожата ни много по-стара.  Стареенето проличава след 35 години и се ускорява скоро след това.

Съветът ни: Ограничете консумирането на захар до 25 грама дневно. Фибрите забавят абсорбирането на захарта, затова изберете плод пред неговия сок.  Когато имате силно желание за консумиране на нещо сладко, това често се дължи на факта, че сте жадни. Пийнете чаша вода вместо нещо сладко.  Ако това не помогне, хапнете парче черен шоколад или дребен плод.

Преработването

Работата, която мразим (а дори и да не я мразим) може да ни съсипе. Дългите часове, прекарани на работното място увеличават риска от сърдечни болести и преждевременно състаряване. Хроничният стрес унищожава мозъчните клетки.

Нашият съвет: Почивайте често. Занесете на работа любими вещи и растения и не пропускайте да релаксирате във всяка почивка.

Храненето с боклуци

Когато захари и мазнини се свържат с протеин в тялото, те го рушат непоправимо.  Пърженето и карамелизирането са един от най-вредните химични реакции за човешкото тяло.  Преработената и консервирана храна, която минава през висока температура, е също толкова вредна. Такава храна предизвиква в тялото възпалителни процеси и оксидация, която състарява и уврежда кожата, сърцето, костите и ставите.

Съветът ни: Винаги, когато е възможно, консумирайте храната сурова или я гответе по воден метод (варене, задушаване) или мариновайте (с оцет или лимон) преди готвене. Всеки ден консумирайте витамин С за да неутрализирате вредните съединения.

Избягването на тежестите във фитнеса

Жените губят 5% от мускулната си маса всеки 10 години след навършването на 30.  Тренировките с тежести са единствения начин за поддържане на мускулатурата. Тренировките с тежести укрепват костите и повдигат енергията и настроението. Повече мускули, по-малко увиснала кожа.

Съветът ни: Вдигайте тежести за 20 минути 3 пъти в седмицата.  Добавете кардио 5 пъти в седмицата за 30 мин.

Недостатъчният сън

Достатъчният сън не е лукс – той е медицинска необходимост. Липсата на сън е свързана с увеличените количества кортизол, които ни разрушават – отвътре и отвън. “Отспиването” не е решение.  8 часа сън на денонощие са от голяма важност след 40.

Съветът ни: Тялото се възстановява по време на сън. Възстановяват се наранявания, памет, метаболизъм и нормалните нива на кортизол. За по-добър сън, поддържайте около 20 градуса в стаята си и спазвайте една и съща рутина всеки ден. Магнезий и мелатонин ще ви помогнат да заспите.

 Избягването на мазнини

С възрастта, жените започват да намаляват мазнините в диетата си, опитвайки се да намалят общия брой калории.  Няма нищо по-вредно от това.  “Добрите” мазнини (омега 3) удължават живота, съраняват кожата и предпазват от редица заболявания.  Избягването на мазнини увеличава възпалителния процес на тялото и състарява кожата.

Съветът ни: Консумирайте умерени количества зехтин, бадеми, авокадо и мазна риба и избягвайте омега 6 (царевица, соя, слънчоглед, олио). Ограничете наситените мазнини, съдържащи се в маслото и млечните продукти.

Лоша стойка

Всички ние губим по 1 см от ръста си всеки 10 години след навършването на 40. Прегърбване, болки в долната част на гърба, и изпружена напред глава са типичните неволи, случващи се след 40. Неправилното седене, стоене и клякане не само ви състаряват,но и ви разболяват – те натоварват мускулите и ставите. Правилната поза ви прави да изглеждате здрави, млади и енергични.

Съветът ни: Сядайте на кокалестата част на задните си части. Когато сте прави, нарисвайте мислена линия между брадичката и глезените си, наложете си тежестта ви да пада главно в петите и избутайте раменете си назад и надолу.

Липса на секс

Сексът освобождава ендорфини, хормоните на щастието. Сексът засилва имунната система и циркулацията и удължава живота с до 8 години.  Според някои учени, сексът освобождава и хормона на растежа, който подобрява мускулния тон и ни кара да изглеждаме по-стегнати и млади. Сексът намалява стреса и подобрява енергията и настроението.

Съветът ни: Секс два пъти седмично ще увеличи животът ви с до 8 години.

Не ползването на слънцезащитни кремове

Естествено, че най-сериозната вреда от не-предпазването на кожата от слънцето, е рак на кожата.  Забравянето на слънцезащитния крем предизвиква също така бръчки, спукани капиляри и суха, гъбеста кожа. Това се случва не само, когато се пържим на плажа.  80% от вредите настъпват докато караме кола, вървим по улицата, та дори, и докато стоим в офиса.

Съветът ни: Винаги нанасяйте слънцезащитен крем с фактор най-малко 30, дори в мъгливи дни.  Слагайте шапка и очила, за да се предпазите от вредата на ултравиолетовите лъчи.

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве