8-те най-вкусни чуждестранни кухни

Отново е вечер, а обичайната вечеря ви е втръснала, яде ви се нещо различно, пикантно, солено, кисело… различно. Всички видове кухня, предлагана в България, е “българизирана” до н-та степен и няма нищо общо с това, което ви се иска да опитате. Ето 9 от най-вкусните международни кухни, които ще ви накарат да се замислите за пътешествие до съответното място, или поне ще ви мотивира да си сготвите нещо различно и здравословно:

1/ Гръцка кухня – има си причина защо лекарите препоръчват горещо средиземноморската кухня. Традиционната гръцка кухня прелива от тъмно зелени зеленчуци, свежи плодове, зародиши, зехтин и риба и доставя на организма множество имуностимуланти и противоракови съставки, които намаляват риска от сърдечни проблеми и диабет.

Гръцката кухня намалява с близо 25% риска от рак според изследване, направено в Харвард. Почитателите на гръцката кухня отслабват повече и са удовлетворени от диетата си, която е богата на здравословни мазнини и бедна на захари. Този тип кухня има висок ранк и заради начина, по който се консумира. Гърците ядат в малки чинии и започват винаги със салата или морски дарове, “бавни” въглехидрати (боб, патладжан, пълнозърнест хляб), както и малки порции маслини и ядки. Любим гръцки деликатес е риба на грил със салата от спанак в зехтин с чесън. Това ястие прелива от противовъзпалителни и имуностимулантни съставки, като същевременно намалява кръвното налягане, благодарение на чесъна.

2/ Виетнамска кухня – известна със свежите си подправки, много зеленчуци и морски дарове (както и специфичните техники на готвене, които използват вода или бульон вместо мазнина), тази кухня е на висока почит сред ценителите.

Този тип кухня, в който преобладават ментата, кориандъра, босилека и чилито, и в частност кокосовият орех във всичките му форми, е истинска “аптека” за тялото. Призната за най-здравословната в света, виетнамската кухня е известна с това, че подобрява храносмилането и е много ниско-калорична.

Едно от най-здравословните виетнамски ястия, е така нареченото “фу”, представляващо ароматна супа, пълна с антиоксидантни подправки.

3/ Японска кухня – Обитателите на остров Окинава живеят над 100 години заради супер здравословната си традиционна кухня. Японците готвят без да пържат – те задушават на пара храната си. Те практикуват едно основно правило: “Яж, докато си 80% сит”. Затова и японците много по-рядко хващат рак на гърдата и стомашен рак.

Японците консумират много зелен чай, както и богати на йод водорасли (за щитовидната жлеза), много риба, както и гъби шитаки, прекрасен източник на желязо, калий, цинк, мед.

Прекрасен избор в японски ресторант е супата мисо, която съдържа водорасли и тофу.  При изборът на ориз, изберете кафяв ориз.

4/ Индийска кухня – в главата ви сигурно нахлуват миризми като куркума, чили и масала. Те са основа на така известното индийско къри. Куркумата и джинджъра предпазват от алцхаймер – в Индия тази болест е много по-малко разпространена, защото хората яядат къри ежедневно. Куркумата, главната съставка на кърито, има противовъзпалително и заздравяващи способности.

Друга основна съставка на индийската кухня са киселото мляко и лещата, които съдържат големи количества фолат и магнезий и стабилизират кръвната захар. Лещата често се комбинира с индийски подпоравки и се превръща в “дал”, ястие сервирано с риба.

5/ Италианска кухня – основните съставки на италианската кухня – домати, зехтин, чесън, риган, магданоз и босилек, правят тази кухня иключително здравословна и вкусна. Ликопенът в доматите предпазва от рак на гърдата. Чесънът и подправките са богати на витамин А и С. Зехтинът намалява холестерола, предпазва от инфаркт и изгаря излишните тлъстини.

6/ Испанска кухня – Тапасите, традиционни за испанската кухня, са здравословни малки порции с храна от различен вид.  Испанците ядат много свежи морски дарове, зеленчуци и зехтин. Прословутото гаспачо е типична испанска лятна супа, направена от сурови домати (пълна с противораков ликопен и антиоксиданти). Испанците са известни и със своята “паея”, ястие, богато на морски дарове, ориз и зеленчуци.

7/ Мексиканска кухня – автентичната мексиканска кухня е супер здравословна и ниско калорична. Мексиканците ядат много бобови, супи и сосове на доматена основа (салса), които предпазват от рак на гурдата. Бавно храносмилащите се бобови и прясна царевица предпазват от диабет, балансирайки кръвната захар.

8/ Тайландска кухня – Може ли една супа да предпази от рак? Ако супата е “том йънг гънг”, отговорът е “да”. Направена със скариди, кориандър, лимонова трева, джинджър и други подправки, използвани в тайландската кухня, тази супа е перфектната комбинация от съставки, 100 пъти по-силна в борбата срещу ракови образувания от други антиоксиданти. Джинджърът подпомага храносмилането, куркумата има противовъзпалително действие, а лимоновата трева се използва от хилядолетия в азиатската медицина за лечението на хрема и коремни болки.

Ако сте прочели списъка, сигурно сте установили, че българската кухня не пада по-долу по полезни съставки и подправки.  Ако ви се яде нещо различно, обаче, разгледайте нашите рецепти.

No votes yet.
Please wait...
Алтернативно Здраве