6 принципа на здравословния живот

В забързаното ежедневие и хилядите ангажименти, често забравяме,че здравето е най-важното нещо на този свят. За да сме винаги във форма и да се чувстваме щастливи, енергични и удовлетворени, трябва да живеем здравословно.

Разбиранията на много хора за здравословен начин да живот са силно изкривени и те смятат,че крайностите са решение. Започват строги диети, суровоядство или съмнителни духовни практики по-скоро, защото е на мода и не си дават сметка помагат ли им реално тези неща.

Здравословният живот е съчетание от правилно хранене, физически упражнения, контакт с природата и разнообразни методи за релаксация. За да ви улесним в търсенето на правилен подход към здравословното, ви предлагаме шест основни принципа:

1. Здравословно, но добре балансирано хранене.

Да спазвате безумни диети или да гладувате е абсолютно грешен подход. Храненето трябва е в синхрон с биологичните функции на вашето тяло. Закуската и обяда трябва да са по-обилни, но в менюто задължително да присъстват фрешове или плодове, а вечерята да е по-лека и ранна.

2. Пиене на минимум литър и половин вода на ден.

Тялото ни има нужда от ежедневна хидратация и пречистване, които са важни за правилното функциониране на организма. Соковете и газираните напитки не могат да ни ги дадат.

3. Яжте колкото се може повече супер храни,но не се ограничавайте само с тях.

Редувайте пълнозърнестите брашна, растителните продукти и пресованите мазнини с месо, яйца и бели брашна. Така организмът ще си набави от всички хранителна вещества по равно, а вие ще се радвате на разнообразно меню.

4. Общувайте често с природата.

Дайте си почивка от шумния и голям град и отидете на излет в планината или в гората. Разхождайте се и се наслаждавайте на почивката. Опитайте се да си създадете такава традиция и поне два пъти в месеца излизайте извън града. Ще се почувствате пречистени и стресът от ежедневието видимо ще намалее.

5. Не забравяйте физическата активност.

Спортуването и системните упражнения укрепват тялото, намаляват риска от хронична умора и болести и ви карат да се чувствате по-активни. Естествено, трябва да внимавате за да не се претоварите твърде много. Не смесвайте видовете упражнения и не натоварвайте всички области на тялото в един ден.

6. Отделете време за релаксация.

Не е задължително да посещавате курсове по йога или да медитирате, докато слушате източна музика. Достатъчно е да спите повече и да се излежавате понякога, или да си направите отпускаща вана с ароматни соли и етерични масла.

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве