5 ползи от консумирането на калций

Калций губим ежедневно през порите, косата, кожата, ноктите, урината и фекалиите. Този калций трябва да се набавя, в противен случай тялото ще ползва костите, за да си набави калций за други функции.

1. Калцият предотвратява остеопарозата. Всички ние знаем, че имаме нужда от калций за здрави кости и зъби, но това е особено важно за децата и подрастващите. Абсорбирането на калций и развитието на костите е най-високо около 20 години, след което започва период на изсмукване на калций. Достатъчното поемане на калций и витамин Д има голямо значение за запазване на костната маса на зрели години.

2. Калцият подпомага отслабването. Калцият предотвратява наднорменото тегло, защото промотира горенето на мазнини и предотвратява складирането на мазнини в тялото.

3. Калцият предотратява предменструалния синдром. Ако не се поема достатъчно калций, хормоните отговорни за регулирането му реагират негативно с естрогена и прогестерона (които са причинителите на предменструалния синдром). Експертите препоръчват 1000 мг калций дневно.

4. Калцият предотвратява рака. Нови проучвания в тази област обявяват калция като номер едно в борбата с рака на гърдата, рака на яйчниците и аналния рак.

5. Калцият е полезен за сърцето. Въпреки че 99% от калция отива в костите, останалият 1% има голям принос за функционирането на нервите и мускулите (сърцето също е мускул).

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве