5 мита за вдигането на тежести

Мит 1: Пиенето на вода ще ви помогне да загубите тегло.

Факт: От много места ще чуете, че пиенето на огромни количества вода ще ви помогне да отслабнете. Ако сте чували, че пиенето на много вода ще ви помогне да изчистите лицето си или ще изхвърли токсините от тялото ви, знаете за какво става въпрос. Факт, обаче, е че няма никакви доказателства за горното твърдение.

Друг мит е, че пиенето на много вода ще приглуши апетита ви. Това просто не е вярно. Най-много да ходите по-често до тоалетната. Митът “осем чаши вода на ден” е точно това – мит. Трябва да пиете вода, когато сте жадни. Това е необходимо, за да възстановите изразходваното количество вода. Това е истината, а останалото е просто мит.

Мит 2: Разтягането преди тежки упражнения е изключително важно за предотратяването на потенциални наранявания.

Факт: Разтягането след тренировка е от полза, но разтягането преди тренировка няма никакво значение. Всъщност някои учени смятат, че разтягането предварително натоварва мускулите ви и ги дестабилизира за предстоящата тренировка. Загрейте, но без разтягане, за да постигнете максимална поза от тренировката.

In fact, some studies suggest that stretching destabilize muscles, making them less prepared for strenuous exercise, especially if you’re doing something like weight-lifting. Instead, do a warm-up, which gets your blood pumping.

Мит 3: Вегетарианските диети са по-здравословни от тези, включващи месо

Факт: Разбира се, че консумирането на зеленчуци е важно. Изключването, обаче, на цяла хранителна група, не е добра идея. Месото е източник на желязо, което повдига енергията ви, позволява ви да мислите по-добре и създава ензими, които укрепват имунитета. Вегетарианците често консумират повече леща опитвайки се да си набавят желязо, но въпреки това, им липсват протеини. Задължително включете в диетата си яйца, млечни продукти или поне соя и ги консумирайте всеки ден.

Мит 4:Вдигането на тежести ще ви направи да изглеждате като мъж – тежка и тромава

Факт: Ако досега сте избягвали тежестите досега, сменете рязко нагласата си! За промяната на мускулите роля играе единствено тестостерона. Мускулите могат да се развият извън контрол само ако поемате тестостерон. Не бихте могли да заприличате на Арнолд Шварценегер дори и да стоите във фитнеса по цял ден. Ако комбинирате кардио тренировка с вдигане на тежести дори ще загубите тегло, твърдят учените.

Мит 5: Спортните сутиени просто предпазват от нараняване по време на тренировка

Факт: Грешка. Спортните сутиени предпазват от увисване на гърдите причинено от аеробна дейност – тичане, скачане и други кардио упражнения, при които гърдите ви се местят нагоре и надолу.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве