3 причини да ядем повече люти чушки

Ако обичате люти чушки – смело яжте по няколко поне веднъж на ден. Капсацинът, който прави чушката люта, съдържа безценни хранителни съставки, които ще ви направят енергични и здрави. Присъщи на Индия и Мексико, лютите чушки имат милиони почитатели по света. Хората между 18 и 34 години си поръчват люто в ресторанта 2 пъти по-често от останалите възрастови групи.

Интересен факт е, че лютите семки на чушките ви карат да не искате да ги ядете.  Хората са единствените, които ги консумират.  Животните старателно ги избягват.  Може би на подсъзнателно ниво, организмът на хората ги приема поради огромните им здравни ползи.

Ето 3 ползи от яденето на люти чушки:

1/ Лютите чушки намаляват риска от тумори

Капсацинът, лютата съставка на чушките, активира клетъчните рецептори в лигавицата на стомаха, правейки реакции, които намаляват от риска от тумори.  Мишките, които са захранени с капсацин, развиват два пъти по-малко тумори от тези, на които капсацинът липсва от диетата.

Капсацинът в лютите чушки има антиоксидантно и противовъзпалително действие.  Капсацинът е новата обещаваща стъпка в борбата с туморите. Изследванията показват, че капсацинът намалява растежа на простатните туморни клетки, без да ощети здравите. Друго изследване показва, че туморните образувания намаляват с 1/5 в сравнение с образуванията, нетретирани с капсацин.

Капсацинът в лютите чушки показва обещаващ ефект и срещу развитието на рак на гърдата, панкреаса и пикочния мехур, макар че, за да се почусвта ефекта трябва голямо количество капсацин.

2/ Афродизиак

Шафранът и джингсенгът, които също съдържат капсацин увеличават желанието и продължителността на акта.

3/ Отслабване

Лютите чушки помагат да се почувствате сит по-бързо, ядейки по-малко и помагат за изгарянето на повече калории.  Капсацинът избирателно унищожава нервните фибри, които предават информция от корема към мозъка ви.

Част от ползите най-вероятно се дължат на “затоплящият” механизъм на капсацина в лютите чушки, който ускорява метаболизма и го предразполага да гори мазнини.  Капсацинът ускорява метаболизма с 5% и повишава горенето на мазнини до 16%.

4/ Капсацинът намалява болката

Въпреки, че яденето на люти чушки временно увеличава болката, налагането с капсацин външно силно я намалява. Капсацинът де-сензира рецепторите, отговорни за болка. Затова и капсацинът е важна част от много мехлеми и мазила.  Отначало, той предизвиква усещане за парене, което след това трайно преминава.  Нервните клетки не могат да реагират, а оттам, чувството за болка изчезва. Капсацинът елиминира също така болката от изгаряне, ужилване, сърбеж и възпаление на кожата, предизвикано от псориазис. Създаден е дори спрей за нос с капсацин, който намалява алергичните симптоми.

Има и други източници на капсацин.  Джинсенг, канела, черен пипер, горчица и кардамон повишават метаболизма, и имат същото действие като лютите чушки.

Случаи, в които да НЕ ядем люто

Ако лютото предизвиква киселини, няма как да се насладите на усещането.

Когато ядете люто, то всъщност не е “горещо”.  Това е усещането на тялото ви, предизвикано от протеиновите рецептори, които се активират при температура от 42 градуса (в такива случаи чувстваме и повече болка).  Тялото ви започва да си мисли, че сте в опастност и реагира чрез задействане на рецепторите.

 

Rating: 3.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве