Чили -лют червен пипер – как да ги консумираме?

chili

 

Чилито или лютия червен пипер, както е известно то, е запазена марка на индийската и южноамериканската кухни. То има силен лют вкус и се квалифицира по лютост в зависимост от топлината, която произвежда след консумация. Все по-полулярно става консумирането на чили за здраве. Ето и няколко важни здравни факта, заради които си заслужава да го добавите към менюто си:

  1. Лютият червен пипер съдържа много витамин А и витамин С. То съдържа витамин В и Е.Прясното чили съдържа повече витамини от сушеното.
  2. Чилито е отличен източник на калий и желязо.
  3. Лютивината в чилито подпомага храносмилането. „Капсацинът“, който се съдържа в чилито, както и семената, които го правят люто предизвикват топлина в тялото. Топлината предотвратява тромбовете и подобрява храносмилането. Чилито има приложение и в третирането на бръчки, както и в отслабването – то гори калории и намалява апетита, ускорявайки метаболизма.
  4. Капсацинът в чилито освобождава ендорфини в мозъка, като по този начин допринася за по-добро настроение и лечение на депресия.
  5. Кремове с капсацин се използват като противъзпалително лекарство, както и за лечение на артрит.
  6. Чилито предотвратява обрузуването на тромби и неволните мускулни тикове. То съдържа калий, манган, желязо и магнезий. Калият контролира сърдечния ритъм и кръвното налягане.
  7. Чилито засилва имунната ви система.
  8. Смята се, че чилито предотвратява развитието на ракови клетки.
  9. При хрема и грип, ползвайте чили – то има противовъзпалителни свойства и прочиства белите дробове.
  10. Чилито подобрява храносмилането, намалява газовете и спомага за по-доброто усвояване на хранителните вещества.
Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве