Тренировка с тежести – най-добрия начин да се оформите

Докато кардио упражненията са ефективни само докато ги правите, а интервалната тренировка е по-ефективна поради постоянната промяна в упражненията, какво ви дава вдигането на тежести?

Направено е изследване, при което хора с наднормено тегло били разпределени в три групи: само на диета, само кардио (аеробни упражнения) и вдигане на тежести. За 12 седмици, хората само на диета загубили 7 кг. Тези, които правели аеробни упражнения плюс диета загубили само с 1/2 кг повече за същия период. Тези, които били на диета, но вдигали тежести загубили 9 кг мазнини и успели да задържат мускулната си маса непокътната. Оказва се, че кардио дейността не води до значителни резултати.

Най-важен фактор отново се оказва диетата. Когато към фактора диета прибавим вдигане на тежести, получаваме най-ефективния начин за загуба на тегло.

Кои упражнения са най-добри за ефективна загуба на тегло?

Упражненията, които са за големите групи мускули (клякане, лицеви опори напр.) са най-ефикасни. Правейки тези упражнения чрез алтерниране и без да спираме, тялото ви ще гори калории близо 38 часа след тренировката.

И така, нека обобщим:

Правете аеробни (кардио) упражнения, ако:

  • ви е приятно или просто обичате да тичате
  • имате много свободно време
  • сега започвате с тренировките

Правете интервални тренировки, ако:

  • не обичате да вдигате тежести, но ви се иска да изгорите повече калории
  • имате ограничено време
  • обичате да се натоварвате в големи дози

Вдигайте тежести, ако:

  • искате да оформите мускулите си, докато в същото време горите калории
  • обичате да горите калории докато си седите в къщи след тренировка
  • не ви е страх да вдигате тежести (жените да не се притесняват, те никога не биха могли да приличат на мъже от вдигането на тежести).

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве