Тайните протеинови източници на веганите и вегетарианците

Протеините са тухлите на живота – те разграждат аминокиселините и спомагат размножаването на здравите клетки. Те ви държат сити по-дълго от въглехидратите и имат по-малко калории. Всички знаем, че животинските продукти съдържат протеини – месо, яйца, млечни продукти. Те също така съдържат много мазнини и холестерол. Това, което не знаете, обаче, е че можете да си набавите протеини и от други храни освен тези от животински произход. Ето най-добрите източници на протеин за вегетарианци и вегани.

Грах

Чаша грах съдържа 7.9 грама протеин – толкова, колкото чаша мляко. Жените трябва да поемат 46 грама протеин на ден, а мъжете 56 грама).

Ядки

Ядките съдържат полезни мазнини и протеини. Те имат високо калорично съдържание. Бадемите и кашуто са най-калорични, те съдържат 160 калории и 6 грама протеин. Маслата от ядки също са отличен източник на протеини. Поглеждайте етикетите – следете в бурканчето да има само ядки и може би сол.

Боб и бобови

Само две чаши боб съдържат 26 грама протеин. Винаги накисвайте бобовите продукти за през нощта. По този начин ще избегнете газовете на другия ден.

Нахут

Чудесен под формата на хумус, в салатаи, суров, печен.. нахутът съдържа 7.3 грама протеин в половин чаша, има високо съдържание на фибри и малко калории. Той чудесно замества хляба и парчето месо в чинията ви.

Тофу

Храните, направени от соя, са най-добрия източник на протеин за вегетарианците. Чаша тофу съдържа 15-20 грама протеин.

Тъмно зелени зеленчуци

2 чаши спанак съдържат 2.1 грама протеин, а чаша броколи – 8.1 грам. Зеленчуците съдържат и фибри и множество антиоскиданти, които спомагат формирането на амино киселини.

Чиа

Две лъжици чиат съдържат 4.7 грама протеин. Със семената можете да поръсите салата, кисело мляко или сириал. Чиата увеличава размера си, когато се накисне и има приятна консистенция на крем.

Слънчогледови семки

Добавяйте ги в салати, за да се снабдите с нужната доза протеин. Те съдържат 7.3 грама за 1/4 чаша.

Сурово какао

В една супена лъжица какао се съдържа 1 грам протеин. Тъй като какаото е горчиво, когато не е подсладено, можете да добавите бадемово или соево мляко или да поръсите с него пуканките си.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве