Как да се преборим със сезонната депресия?

Ако страдате от потиснато настроение, особено сутрин, липса на апетит, летаргия, нежелание да се направи нещо, лош сън, раздразнителност – това съчетание от симптоми показва, че може би сте изпаднали в сезонна депресия.

Най-силно тя се проявява есенно време, когато изчезват ярките багри на лятото, пейзажът постепенно става унил, появяват се мъгли. Затова и понякога сезонната депресия бива наричана “есенна”.

По принцип с нея можем да се справим сами, ако се отнесем с дължимото внимание и спазваме препоръките.

За да се преодолее сезонната депресия, твърде ефективно средство е пълноценното ежедневие, в което трябва да се увеличат моментите на социално общуване и културни събития. Ходете на театър, кино, концерти, срещайте се повече с  приятели на кафе, канете гости и сами навестявайте близки и роднини.

Много важно е вашето добро настроение, което трябва да се зарежда с положителни емоции.

Ако сте в конфликт с някого – опитайте се да го разрешите. Говорете с близките си хора, отнасяйте се по-внимателно към тях и търсете подобно отношение и към себе си.

Има доста практични съвети как да преодолеем сезонната депресия или да не й позволим да ни обземе.

Независимо, че тя обикновено ни обхваща през есента, не бива да забравяме, че този сезон също носи своето очарование с пъстрите багри, които ни предлага. Неслучайно най-използваният епитет в случая е “златна есен”. Използвайте това подсказване от природата и украсете живота си с нови цветове – в това число и в съвсем буквален смисъл: купете си някоя по-пъстра дреха, оживете декорацията на жилището си.

Депресията се страхува от работата. Човек, който работи, няма време да изпада в депресии.

Ако имате любимо хоби, много лесно може да се справите с това сезонно неразположение. Добре би било да споделяте хобито си с други хора, които имат подобни интереси. С приятели винаги е по-весело.

Здрав дух – в здраво тяло. Занимавайте се със спорт или физически упражнения – и се движете повече. Движението е живот. Когато укрепвате тялото си, засилвате и устойчивостта на своята психика.

Бъдете внимателни към това, с което се храните! Повече плодове и зеленчуци – те ви връщат към лятото и дават на организма така необходимите му витамини. Може да си позволявате също така шоколад или други подобни вкусотии, които понякога си забраняваме или ограничаваме.

През есента светлината намалява. Затова е добре повече време да прекарвате на чисто въздух.Използвайте максимално слънчевите дни. Дори ярката изкуствена светлина може да подобри настроението ви.

Наспивайте се достатъчно. По време на сън организмът произвежда хормони, които са необходими за борба със стреса. Не се плашете от депресивното си състояние и не се обвинявайте заради него! Отнесете се към това временно неразположение с лека ирония. Така или иначе, то ще приключи с началото на зимата и нейната белота.

Пък и, ако в някоя дъждовна есенна вечер човек седне пред камината в удобен стол с чаша кафе или хубава книга до себе си, може да се отдаде малко и на светла тъга – няма нищо страшно. В края на краищата, ако не тъгуваме понякога, как тогава ще се наслаждаваме на радостта?

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве