Риган – 7 ползи от ползването му в кухнята

riganРиган, преведено буквално, означава „планинска радост“, е прекрасна подпоравка, ползвана най-вече в испанската и средиземноморската кухня.  Риганът добавя дълбочина и вкус на всяка храна, но най-добре се съчетава с домати, патладжан и всякакво месо. Можете да поръсите и яйцата и салатите си с риган.

  1. Богат източник на витамини – той съдържа голямо количество витамин К
  2. Антибактериални свойства – риганът съдържа тимол и карвакрол, две масла със силни антибактериални свойства.
  3. Антиоксидант – тимолът и киселина, наречена „розмариник“ са мощни антиоксиданти. Той съдържа 42 пъти повече антиоксиданти от ябълката, 30 пъти повече от картофите, 12 пъти повече от портокалите и 4 пъти повече от боровинките.
  4. Минерали – риганът съдържа много желязо и манган. Той е един от най-здравословните и вкусни подпоравки.
  5. Пълен с фибри – риганът е богат на фибри, което спомага храносмиланате.
  6. Ползвайте пресен риган, за да запазите витамините и минералите
  7. Риганът е натурален източник на омега 3 мастни киселини.
Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве