Рецепта за гръцка мусака

Гръцката мусака е близка до българската, но има няколко съществени разлики. Една от тези разлики е патладжанът, който е основата на гръцката мусака. Той и придава нежен и леко лют вкус, който гали небцето. Тя е полезна и за тези, които са на диета, в нея няма картофи и други въглехидрати. Ето я рецептата:

Продукти:

  1. 3 патладжана
  2. 3 домата
  3. 400 гр. кайма
  4. 1 глава лук
  5. 4 скилидки чесън
  6. 1 ч. л. риган
  7. 1 щипка канела
  8. 500 мл прясно мляко
  9. 100 мл зехтин
  10. 2 с. л. брашно
  11. Чер пипер
  12. Сол

 

Приготвяне:

  1. Патладжаните се нарязват на дебели шайби, посоляват се и се поставят в наклонена тава да пуснат сок и да се отцедят. Нареждат се в тава заедно със зехтина.
  2. Лукът се нарязва на ситно и се задушава заедно с каймата, доматите, ригана, черния пипер, канелата и чесъна, докато водата на доматите поизври.
  3. В отделен съд се приготвя сос от маслото, брашното и прясното мляко като се бърка непрекъснато на слаб огън докато се сгъсти.
  4. В тавичка се нарежда пласт от половината патладжани, пласт от сместа с каймата, след това пласт от останалите патладжани. Заливат се със соса и се запичат.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве