Ползите и вредите от суровоядството

В основата на суровоядство е консумацията на необработени храни. Минимум 3/4 от диетата на всеки би трябвало да е сурова, не-готвена храна. Суровоядците вярват, че колкото по-висок е процента на консумираната сурова храна, толкова по-здрав е организма.

Какви храни се допускат при тази диета?
  • бобови култури
  • сушени плодове
  • свежи плодове и зеленчуци
  • сокове от плодове и зеленчуци
  • кокосово мляко
  • ядки и семена

В зависимост от начина на живот, суровоядството допуска яйца, риба (суши), месо и мляко в сурово състояние.

Според суровоядците, ако консумирате главно сурова храна, ще постигнете значителна загуба на тегло. Те вярват, че необработената, сурова храна предпазва и възстановява от болести, особено хронични заболявания. Те смятат, че ако храната е загрята над 47 градуса, се губят ценните ензими и минерали в храната.
Суровоядците консумират кълнове, ядките се накисват, а плодовете се сушат. Прясно изцедените сокове заемат значително място в тази диета. Единственият уред, който суровоядците ползват е дехидратора, който затопля до 47 градуса.

Какви са ползите от суровоядството?

  • повече енергия
  • чиста и еластична кожа
  • по-добро храносмилане
  • загуба на тегло
  • намаляване на риска от сърдечни болести

Внимавайте с консумацията на следните сурови храни:

  • Елда – суровата елда е токсична. Внимавайте с поетото количество
  • Сурови яйца – сериозен риск от салмонела.
  • Грах – никога не го консумирайте суров.
  • Кайсиеви ядки – те съдържат цианид и голямо количество може да предизвика натравяне
  • Месо – в сурово състояние може да съдържа бактерии, вируси и паразити.
  • Мляко – в сурово състояние може да съдържа бактериа, предизвикваща туберколоза.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве