Доброто настроение зависи от Витамин Б6

Факти за Витамин Б6

Витамин Б6 стимулира абсорбирането на въглехидратите и протеините, както и регулира кръвната захар и продукцията на хемоглобин и анти-тела, формирането на хормони и невротрансмитери. Витамин Б6 активира Витамин Б3.

Ползата от Витамин Б6

Витамин Б6 поддържа нервната и имунна система и подпомага запазването на здрава кожа и мускули. Вариращата кръвна захар често предизвиква промени в настроението и енергичността. Витамин Б6 регулира кръвната захар и подпомага равномерното пренасяне на кислород и гликоген из тялото.

Основните приложения на Витамин Б6 са при:

  • акне
  • алкохолна детоксикация
  • алцхаймер
  • анемия
  • астма
  • разстройство на вниманието
  • аутизъм
  • булимия
  • стомашни киселини
  • деменция
  • болки в гърба
  • сутрешно гадене при бременност
  • паркинсон
  • пременструален синдром
  • ревматичен артрит

Недостиг на Витамин Б6

Въпреки че повечето храни са обогатени фабрично с Витамин Б6, недостиг може да има поради определени здравословни състояния. Пушачите и жените, вземащи контрацептиви са изложени на по-висок риск от недостиг на Витамин Б6. Прекалената консумация на алкохол и кафе, както и протеиновите диети увеличават риска от недостиг на Витамин Б6. Нивата му също така намаляват с възрастта.

Симптомите на недостиг на витамин Б6 са:

  • анемия
  • конвулсии
  • депресия
  • дерматит
  • умора
  • възпаления
  • раздразнителност
  • цепене на кожата

Предозиране с Витамин Б6

Витамин Б6 е водоразтворим и се изхвърля с урината. Прекомерната му употреба води, обаче, до повреждане на нервните окончания на ръцете и краката. Симптомите на предозиране с витамин Б6 са:

  • главоболие
  • безсъние
  • припадъци
  • промени в нервните окончания

Храни, богати на Витамин Б6

Витамин Б6 издържа на високи температури, но лесно се разпада от светлина. Готвенето, замразяването и дестилирането на Витамин Б6 унищожават неговите качества.  Най-много Витамин Б6 се съдържа в:

  • авокадо
  • банани
  • бирена мая
  • зеле
  • моркови
  • жълтък
  • риба
  • леща
  • мляко
  • картофи
  • ядки
  • спанак
  • пшеничени трици

Препоръчваната доза Витамин Б6 е 1.3 мг за мъже до 50 години. Тази доза се повишава до 1.5 мг за мъже и жени над 50 години.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве