Здравата нервна система и Витамин Б5

Факти за Витамин Б5

Витамин Б5 се открива във всички живи тъкани. Наричан още Пантотен (от гръцки), името му означава “навсякъде”.

Витамин Б5 е изкючително важен за метаболизирането на мазнините, въглехидратите и протеините. Той подпомага развитието на клетките, синтеза на холестерол и продукцията на хормони и антитела. Витамин Б5 също така подпомага абсорбирането на останалите хранителни вещества.

Пантотенът (Витамин Б5) е водо-разтворим витамин, който дава енергия и повишава настроението и функцията на мозъка.

Ползата от Витамин Б5

Витамин Б5 е известен като “анти стрес” витамин, който дава енергия и подобрява настроението. Той има анти-инфекциозен ефект поради способността си да създава нови клетки, анти тела и червени кръвни телца. Витамин Б5 подпомага растежа на косата и производството на сперматозоиди.

Недостиг на Витамин Б5

Рядкост е някой да има недостиг на Витамин Б5, но при следните симптоми, може би трябва да си го набавите:

  • спазми
  • умора
  • падане на косата
  • безсъние
  • болки в ставите
  • ранно побеляване на косата
  • позиви за повръщане

Предозиране с Витамин Б5

Макар и изкючително рядко, симптомите включват разстройство, киселини и задържане на вода.

Храни, богати на Витамин Б5
Витамин Б5 се разгражда под влиянието на топлина (топлинна обработка). Най-много Витамин Б5 се съдържа в:
  • броколи
  • млечни продукти
  • яйца
  • риба
  • плодове
  • черен дроб
  • месо
  • мая

САЩският Институт по храните препоръчва не повече от 5 мг за мъже и жени.

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве