Още 5 мита за вдигането на тежести

Мит 1: Топлата баня ще предотврати мускулната треска.

Факт: Всъщност студената вода ще помогне. Тя действа като студен компрес на цялото ви тяло. Когато тренирате, всички пори и капиляри се отварят. Те остават разширени за най-малко 1 час след тренировка. Мускулната треска се появява, защото отпадъчни продукти като лактозна киселина например отиват в мускулите чрез разширените кръвоносни съдове.. Студената вода стяга тези кръвоносни съдове и намалява количеството отпадъчни течности, които иначе биха отишли в мускулите ви.

Мит 2: Тичането е несъвместимо с вдигането на тежести

Факт: Тичането не е вредно, когато вдигате тежести, освен ако не търсите много бърз растеж на мускулите. Тичането изгражда “дълъг” мускул и поддържа костите ви здрави. То не може да замести вдигането на тежести, затова добавете клякания и мъртва тяга (ако все още не го правите), както и лицеви опори.

Мит 3: Държането на тежести, докато тичаме на крос тренажора, увеличава горенето на калории.

Факт: В известна степен, да, но не толкова, че да си заслужава натоварването. Рискът е по-голям от ползите. Може да нараните ставите си с повишеното тегло. По-добрата опция е да увеличите степента на натоварване на крос тренажора, отколкото да добавите тежести.

Мит 4: Пресните плодове са по-полезни от замразените плодове.

Факт: Не са. Докато пресните плодове стигнат до нас, често са престоели над 2 седмици в магазина. Ж това време те губят ценни съставки, най-вече витамин С. За разлика от тях, замразените плодове на-често се берат и замразяват директно.

Мит 10: Правенето на коремни преси и други упражнения за корем ще намали тлъстините в коремната област.

Факт: Можете да правите коремни преси до припадък и пак да не направите релеф. Защо? Ако процента на тлъстини в тялото ви е висок, плочките върху които се трудите не могат да изпъкнат. Невъзможно е да редуцирате мастни образувания, концентрирани на едно място. Трябва първо да редуцирате цялостното количество мазнини (да, ще трябват и аеробни тренировки) и да съчетаете това с вдигане на тежести за по-бързи резултати. Скоро след това, резултатите ще си проличат.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве