Недостиг на цинк – ами сега?

Много често в желанието си да наблегнем на здравето си, пренебрегваме един важен компонент – цинк.  Какви са ползите от приемането на цинк?

1. Предотвратява депресията и повдига настроението

Никой не знае как точно се случва, но множество изследвания в тази област показват, че цинка повдига настроението. Предполага се, че цинкът си взаимодейства със серотониновите рецептори в мозъка като по този начин ни прави по-щастливи.

2. Увеличава производството на тестостерон и подобрява репродуктивната функция

Цинкът често бива наричан “секс минерал”. С основание. Цинкът се е доказал във времето като минерал, който повдига нивото на тестостерон, когато е приеман в по-големи количества. При изхвърлянето на сперма от тялото, се изхвърлят близо 5 мг. цинк, които бързо трябва да се набавят от тялото. Приемайте в определена доза – не надхвърляйте препоръчваните дневни количества.

3. Увеличава чувствителността към инсулин и предотвратява диабет

По-високите нива на цинк подпомагат инсулина да се закрепи към клетките, като по този начин спомага глюкозата да влезе в клетките. Този процес предотратява увеличаването на тегло и повишава нивото на глюкоза в тялото.

4. Подобрява имунната система и предотвратява рак

Цинкът е знаен антиоксидант. При поемане дори в малки количества

5. Подобрява силата, издръжливостта и спомага загубата на тегло
Без необходимото количество цинк би било изключително трудно да постигнете фитнес резултати, тъй като цинкът спомага производството на анаболните хормони тестостерон и хормон на растежа.
Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве