Кои храни са подходящи за алкална диета?

Човешката кръв трябва да е леко алкална (рН 7.35-7.45). рН от 7.0 е неутрална. Под 7.0 е киселинна, а над 7.0 е алкална.

Киселинността на организма се покачва от стрес, киселинна диета, токсини и имунни реакции. Тялото се опитва да компенсира киселинността, използвайки алкалните минерали. Ако няма достатъчно минерали, се получава натрупване на киселинност в клетките.

Киселинният баланс: намалява възможността на тялото да абсорбира минерали и други хранителни вещества, намалява енергията, спомага за развитието на туморни клетки в организма и ни прави по-податливи на умора и болести. Настъпва така наречената ацидоза. Азидозата се среща все по-често поради хранителния режим на съвременния човек. Ние консумираме прекалено много бяло брашно, захар и пием газирани напитки. Използваме прекалено много лекарства и кафе.

За да сме здрави, нашата диета трябва да съдържа 60% алкални храни и 40% киселинии храни. Ако вече сме разбили баланса, първоначално диетата трябва да се състои от 80% алкални храни и 20% киселинни храни.

Алкалните храни са най-вече плодовете, зеленчуците, лещата, подправките, ядките и семената.

Киселинните храни са най-вече месото, рибата, пилето, яйцата и храните с брашно.

Таблицата е за тези, които се опитват да върнат баланса си. рН е от 0 до 12, като под 7 рН е киселинно (ниско съдържание на кислород), а над 7 рН е алкално. Киселинната среда е гаранция за лошо здраве. Тайната е балансът.

Силно алкални: Лимони, диня

Много алкални: лют червен пипер (кайен), фурми, пъпеш, магданоз, водорасли, грозде, аспарагус, киви, круши, ананас, стафиди и зеленчукови сокове.

Средно алкални: ябълки, кайсии, авокадо, зрели банани, фурми, смокини, чесън, грейпфрут, зеле, праскови, грах, цвекло, броколи, портокали, картофи, малини, ягоди, ряпа, ябълков оцет.

Слабо алкални: бадеми, череши, кокосов орех, краставица, патладжан, домати, жълтък, репички, козе мляко, зехтин, соя, покълнали семена, тофу, мая.

Неутрални: масло, краве мляко, кисело мляко

Слабо киселинни: ръж, боровинки, овесени ядки, сирене и кашкавал, нахут, белтък, мед, кетчуп, кленов сироп, горчица, маслини, сливи, пуканки, ориз, семена, соев сос.

Средно киселинни: фруктоза, горчица, хляб

Силно киселинни: изкуствени подсладители, бира, кафява и обикновена захар, газирани напитки, шоколад, цигари, кафе, риба, брашно, торти и кексове, туршии, вино.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве