Кои минерали са най-важни за тялото?

Сигурно сте чували за калций и желязо, но знаете много по-малко за кобалта и магнезия. Съществуват 15 минерала, без които тялото ни не би могло да функционира. Тези минерали изграждат костите, създават хормони, поддържат баланса на течности в организма и карат мускулите ви да се движат.

Калций за костите

От всички минерали, калцият се съдържа в най-голямо количество в  тялото ни. Ролята на калция е изграждането и поддържането на здрави кости и зъби.  Калцият се съдържа най-вече в млякото, броколите и сьомгата.

Фосфор за енергия

Фосфорът също се съдържа в тялото в големи количества. Като калция, той играе роля за поддържането на здрави зъби и кости, но също така и поддържа енергията и изгражда ДНК. Фосфорът се съдържа най-вече в бадемите, млякото и тофу.

Магнезият създава протенините и мазнините

Магнезият се намира и в костите, и в мускулите ни. Той поддържа формирането на протеини и мастни киселини. Магнезият е и ко-фактор за над 300 ензима. Съдържа се в кашуто, рибата халибут и спанакът.

Желязото – таксито на кислорода

Желязото транспортира кислорода през тялото. Той спомага производството на хемоглобин. Съдържа се в месото, рибата, бобът, яйцата и листните зеленчуци.

Мед-та проправя път за желязото

Минералът мед е необходим в малки количества. Той е необходим за окисляването на желязото и транспортирането на кислород в кръвта. Съдържа се в кашуто и слънчогледовите семки.

Калий за балансиране на течностите в организма

Калият балансира течностите в организма. Той е изключително важен за растежа на мускулите и невромуслкулната дейност. Съдържа се най-вече в бананите, портокалите и картофите.

Мускулите ви имат нужда от соли

Солта предизвиква контракции на мускулите и нервни импулси. Солта е много важна за баланса на течности в организма. За съжаление, голяма част от нас прекаляват с консумирането количество. В големи количества, солта става опасна за сърцето и повишава кръвното налягане.

Сулфур за красива кожа

Сулфурът се съдържа във всяка протеинова клетка на тялото ви, но е най-вече концентриран в кератина на кожата ви, косата и ноктите. Сулфурът се съдържа най-вече в пилешкото месо, рибата и броколите.

Йод и нашия метаболизъм

Йодът е необходим за производството на хормони от щитовидната жлеза, която контролира метаболизма. Морските дарове, особено соленоводните риби, са най-добрия източник на йод.

Флуор и нашите зъби

Флуорът се открива в зъбите и костите ни, но най-забележителната му роля е за предпазване емайла на зъгите и способността да предпазва от кариес. Повечето хора приемат флуор с водата.

Нови клетки с кобалт

Кобалтът е всъщност част от Витамин Б12, с който заедно произвеждат червени кръвни телца. Кобалтът се открива единствено в животинските храни. Вегетарианците трябва да са внимателни и да поемат допълнително количество кобалт и Витамин Б12.

Селен срещу ракови образувания

Макра и необходим в минимални количества, селенът е безкрайно важен. Той е отговорен за репродукцията и синтеза на ДНК. Той е мощен антиоксидант, който предпазва от рак. Селенът се открива в бразилски ядки и в синтетична форма.

Манган за репродуктивното здраве

Манганът подпомага ензимните процеси, образуването на тъкани, репродукция на клетките и метаболизма на въглехидратите и мазнините. Пълнозърнестите храни са най-добрия източник на манган.

Преборете се с болестите с цинк

Цинкът играе съществена роля за имунната система и борбата с инфекциите. Той спомага заздравяването на раните. Съдържа се най-вече в телешкото и пилешко месо и ядките.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве