Как работи веганската диета?

Плюсове и минуси

Плюсове:

  • Засищаща и богата на фибри
  • Изключително здравословна

Минуси:

  • Силно ограничаваща
  • Отнема много време

Веганството е свързано с елиминиране на всички животински продукти – включително млечни продукти и яйца. В основата на веганството са плодове, зеленчуци, пълнозърнести продукти, ядки и семена.

Ще загубя ли тегло?

Със сигурност. Веганите поемат по-малко калории, тежат по-малко и са много по-здрави.

Какви са ползите за сърцето?

По-ниският прием на наситени мазнини и сол е най-добрия начин да намалите холестерола и кръвното.

Как да си набавя важните хранителни съставки, спазвайки тази силно ограничителна диета?

  • Фибри – 22 до 32 грама на ден е препоръчваното количество фибри за възрастни хора. Плодовете, зеленчуците и бобовите култури ви набавят нужното количество фибри.
  • Калий – калият намалява кръвното, както и загубата на костна маса. Рискът от камъни в бъбреците също намалява. Самият факт, че сте на вегански режим осигурява нужното количество калий на организма.
  • Калций – необходим за развитието на мускулите и костите. Това е особено важно за жени над 50. Калцият се съдържа в тъмно зелените зеленчуци и прясно изцеденият портокалов сок, както и в бадемото масло.
  • Витамин Б12 – често, веганите имат недостиг на витамин Б12. За да си осигурят необходимата дневна доза, трябва да консумират повече соеви продукти.
  • Витамин Д – освен, ако не прекарват голяма част от времето си на слънце, веганите може би трябва да поемат добавка от витамин Д.

Трудно ли е да се спазва?

Въпреки че придобива все по-голяма популярност, веганската диета отнема време и енергия. Помислете за здравето си и започнете да я спазвате поне 1-2 пъти седмично.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве