Как да се храним според кръвната група?

Препоръките за хранене според кръвната група са най-разнообразни, но, общо взето, се свеждат до следното.

 Група 0

Препоръчват се храни с високо съдържание на протеини: месо (без свинско), риба, морски дарове, зеленчуци, плодове (не кисели), ​​ананаси, ръжен хляб (понякога).

Да се ограничат: зърнени храни (овес, пшеница и всички продукти от нея), бобови.

Избягвайте: пшеница, царевица, боб, леща, зеле, брюкселско зеле, карфиол, горчица, кетчуп, цитрусови плодове, сметана, захар, картофи.

 Група А

Препоръчват се: зеленчуци, тофу, пълнозърнести храни, бобови растения, плодове (с изключение на портокали, мандарини, ревен, папая, банани, кокосови орехи, ананаси), риба (с изключение на писия, камбала, херинга, хайвер, морски дарове). Нискомаслени млечни продукти.

Избягвайте захар.

Препоръки за отслабване

Избягвайте: месо (от време на време може пиле или пуйка), млечни продукти, боб, пшеница, черен пипер, фъстъчено масло и царевица, сладолед, шоколад и захар.

Препоръки за подобряване на здравето

Поради ниската киселинност на стомашния сок при хората от тази група, смилането на месото е трудно. Тъй като те са по своята същност са вегетарианци, месото забавя метаболизма им и спомага за увеличаване на теглото. Затова, за да се поддържа нормално тегло, трябва да ограничат консумацията на месо до пилешко и пуешко – и то в малки количества.

Вегетарианството позволява на хората от кръвна група А да увеличават съпротивляемостта на заболявания, като се укрепва имунната система.

Група B

Препоръчва се балансирано разонобразие: месо (говеждо, агнешко и др.), млечни продукти, зърнени храни (с изключение на елда и пшеница), бобови, зеленчуци (с изключение на домати, маслини, тиква, царевица), плодове (с изключение на ревен и кокос).

Избягвайте: морски дарове (миди, раци, скариди), свинско, пилешко и патешко месо; доматен сок, сода, пшеница, царевица, леща, домати, фъстъци, сусам, елда.

Препоръки за подобряване на здравето

Хората с тази кръвна група не бива да злоупотребяват с царевица, елда, фъстъци и сусам. Тези продукти потискат производството на инсулин, което забавя метаболизма. Резултатът е умора, задържане на вода, увеличаване на теглото и хипогликемия.

 Група AB

Препоръчва се умерена консумация на различни видове месо (пуешко, заешко, агнешко), риба, млечни продукти, тофу, булгури (с изключение на елда и царевица), зехтин, черен дроб на риба треска, зеленчуци (с изключение на черен пипер, черни маслини, царевица), фъстъци, орехи, плодове (с изключение на кисели).

За хората от тази група са подходящи чайове от лайка, шипки, джинджифил, ехинацея, жен-шен, глог, зелен чай.

Избягвайте: червено месо, шунка, бекон, боб, слънчоглед, царевица, елда, пшеница, черен пипер.

Добре е да добавяте към основните ястия тофу, риба, морски дарове, киселомлечни продукти, зелени подправки, кафяви водорасли, ананаси.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве