Как да регулираме хормона на глада?

Ако четете тази статия, сигурно апетитът ви е извън контрол. Помогнете си! Ето какви храни можем да консумираме за да намалим хормона на глада (грелин) и да увеличим лептина (хормона на ситостта) в тялото си:

1. Избягвайте моносодиев глутамат – той ви кара да ядете непрекъснато! Моносодиевият глутамат намалява лептина в тялото ви и ви кара непрекъснато да ядете боклуци.

2. Избягвайте фруктоза – фруктозата спира лептина и инсулина да стигнат до нормални нива след храна, като в същото време увеличава грелина и триглицеридите. Това води до драматично увеличение на консумираните калории. Соковете и газираните напитки са най-големите виновници, но не забравяйте и фруктозата във фреша, която също може да увеличи производството на грелин.

3. Избягвайте много ниско калорична диета (под 1000 калории на ден). Ядейки повече и по-начесто, вие ще се предпазите от хормоналните промени, които настъпват при глад и последиците (неконтролируем повик за храна).

4. Хранете се на всеки 4 часа. Грелинът (хормонът на глада) се възпроизвежда в режим от 3-4 часа. За да държим грелинът под контрол яжте начесто. Лептиновите нива намаляват рязко след 24-72 часа без храна.

5. Яжте много фибри. Грелиновите нива са високи, дотогава, докато храната “раздразни” стомашната ви стена като по този начин сигнализира на стомаха, че е време храненето да спре. Една голяма салата или зеленчукова супа ще докосне лигавицата на стомаха ви много по-бързо, отколкото която и да е преработена храна.

6. Спете най-малко 7 часа на нощ. По-малко сън – повече грелин (хормон на глада). Затова и хората които спят по-малко са по принцип по-пълни от тези, които спят достатъчно.

7. Консумирайте животински протеини на всяко хранене. Протеините се разлагат по-бавно, а изследванията пък са показали, че те намаляват нивата на грелин. Протеините също така контролират чувствителността към лептин.

8. Намалете стреса – Стресът спомага високото тегло и производството на повече грелин. Намалете стреса с кратка разходка, медитация, гореща вана или приятна музика.

9. Увеличете приема на Омега-3. Яжте богата на Омега-3 диета. Тя ще редуцира вътрешните възпаления и ще намали производството на молекулите, които създават лептинова резистенност.

 

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве