Как да отслабнем с монодиета?

Монодиетите, ако се практикуват обмислено и в съответствие с определени правила, представляват един наистина ефективен начин за цялостно облекчаване на тялото от излишни натрупвания.

Ето някои от най-разпространените  монодиети, както и рисковете, които ви дебнат, ако нарушите правилните пропорции в дозировките.

 Ябълкова монодиета

В този случай изобилието от въглехидрати, съчетано с липсата на белтъчини, ще се отрази върху висшата нервна дейност. Поклонникът на ябълковата диета рискува да загуби не само излишни килограми, но и добри приятели – защото става нервен и раздразнителен.

 Овесена монодиета

Тези, които свеждат цялото си хранително меню само до овесена каша или мюсли, изпитва остър недостиг на желязо. Резултатът от такава монодиета е бързо развитие на анемия.

Този проблем може да бъде решен, като се подберат такъв вид овесени ядки и трици, които са допълнително обогатени с витамини и минерали.

Оризова монодиета

Голямото изобилие на ориз причинява натрупване на жлъчка, което може да доведе до образуване на камъни в жлъчния мехур. Освен това, недостигът на животински белтъчини при оризовата монодиета води до забележимо намаляване на хемоглобина в кръвта.

 Изварна монодиета

Когато поглъщаме извара в големи количества, ние подлагаме стомаха и бъбреците си на истински протеинов обстрел. Излишните белтъчини, които стомахът не успява да смели, навлизат в бъбреците и червата, където има много по-малко ензими за тяхното разграждане.

Това води до различни проблеми в стомашно-чревния тракт.

Най-важното правило при монодиетите е спазването на мярката. Монодиета, която трае по-малко от 24 часа, е просто загуба на време. Би било правилно да наричаме това “постижение” просто разтоварващ ден. Разбира се, и такива дни си имат своите предимства – но от тях наднорменото тегло няма да изчезне. Оптималният срок за спазване на монодиета е 4 дни, максималният – 1 седмица.

Ако се отдадете на такава хранителна аскеза повече от 7 дни, в организма ви може да се появят необратими ендокринни промени, което е много опасно.

Хората, които за пръв път спазват моно-диета, мислят винаги по един и същи начин. Те вярват, че ако храна е сведена до един-единствен продукт, този продукт може да се яде в неограничени количества. И, естествено, първият ден наистина се яде много, вторият ден – по-малко, а на третия ден вече не може да се хапне и залък.

Разбира се, това е погрешно и вредно. Продуктът трябва да бъде ограничен по количество! Ако сте на извара, то може да се ядат най-много стандартните 3 порции дневно. Ако сте на банани или други плодове – около 1 кг.

Много важно е да изберете за монодиета продукт, който харесвате. Разбира се, не става дума за пушени колбаси – но все пак това, което ще ядете в продължение на няколко дни, трябва да ви бъде повече или по-малко вкусно. В противен случай няма да има положителен ефект.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве