Как да отслабна след като спра цигарите?

Един добре известен ефект на отказа от цигарите е, че доскорошният пушач твърде често напълнява с бързи темпове. Това е обусловено от различни фактори, но всички те са непосредствено свързани с новия му, “безтютюнев” начин на живот.

Такъв фактор, например, е липсата на привично занимание, което да запълва кратките интервали от време – досега използвани за “по цигара”. След като е свикнал да “консумира” тютюнев дим, най-лесното, което може да замести този навик, е някаква друга консумация. Така се стига до сандвичи, колбаси, полуфабрикати и всевъзможни други хранителни запълвания на времето с вредни продукти между основните хранения – а, както е известно, полуфабрикатите и бързите закуски са най-вредният начин да задоволим хранителните нужди на организма.

Как да се преодолее това състояние?

Разбира се, не чрез безкрайно дъвчене на дъвки, както често постъпват новоизпечените непушачи. Повечето дъвки съдържат вредни захари; освен това, дъвченето им прочиства устната кухина, което допълнително засилва желанието за консумация и апетита.

Принципът в случая на засилен апетит след отказ от тютюнопушене е не да се съпротивляваме – а да насочим този апетит по такъв начин, че едновременно да допринесе полза на организма и да започне да намалява до степен на възстановяване на нормалното състояние и нормалното желание за хранене.

Това означава няколко прости правила – които, обаче, независимо от тяхната простота, невинаги е лесно да се спазват. Още повече от хора, свикнали досега с нездравословен начин на живот.

Преди всичко, при поява на апетит е много по-подходящо той да бъде задоволен с нещо здравословно – вместо да се съпротивляваме, да изпадаме в нервни състояния, да не говорим за твърде вероятните увреждания в стомашно-чревния тракт. Преди всичко, за препоръчване са плодове – ябълки, круши, също и сушени. Подходящ заместител на сандвичите и колбасите между основните хранения са също и ядки (все пак не повече от 100 г дневно, повечето от тях са висококалорични). В краен случай може няколко солени бисквити – но все пак имайте предвид, че почти всички подобни продукти съдържат консерванти, ароматизатори, оцветители и пр., тоест, доста химия.

За да отслабнете, ако след отказ от пушене сте наддали вече няколко килограма наднормено тегло, спазвайте един малко странен в случая съвет – закусвайте! Не пропускайте закуска. Сутрешната закуска, освен, че ви зарежда с енергия за предстоящия ден, но и ви държи сити до следващото хранене. Разбира се, трябва да се спазват принципите на здравословното хранене – ако не понасяте овесени ядки, във всеки случай не прекалявайте с калориите. Добре е да приключите закуската с плод. Предиобедна закуска – едно кисело мляко с препечена филийка. Не забравяйте междинните закуски предиобяд и следобяд, но просто спазвайте правилото да са леки и здравословни – без колбаси, сандвичи, консерви и т. н.

С други думи – ако не искате да напълнеете или да отслабнете след отказ от пушене: просто не гладувайте! Логично е човек, когато гладува – после да яде повече.

Здравословният хранителен режим е най-сигурният начин да не натрупате наднормено тегло.

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве