Как да намалим и предотвратим хроничния стрес?

Понякога ни се струва, че не можем да направим нищо, за да намалим стреса си. Сметките продължават да пристигат, денят продължава да има 24 часа, децата продължават да реват. Всъщност имате повече контрол върху ситуацията, отколкото си мислите. Самият факт, че четете тази статия показва, че имате контрол над живота си. Да овладеем стреса означава да поемем отговорност за него – за мислите, емоциите, графика си и за проблемите си.Идентифицирайте източниците на стрес в живота сиПонякога източниците на стрес не са видни – мислите, чувствата и поведението рядко се идентифицират като източник на стрес. Естествено, вие осъзнавате, че крайните срокове в работа ви идват в повече, но може би отлагането, а не работните отговорности, са тези, които допринасят към стреса ви. За да идентифицирате източниците на стрес, преразгледайте собствените си навици и извинения.

  • Как говорите за стреса? Дали го обяснявате като нещо временно (“Имам да правя сто неща”) въпреки че всъщност не помните откога не сте почивали.
  • Как дефинирате стреса – като важна част от личния и професионален живот или като част от личността си
  • Обвинявате ли други хора или събития за стреса в живота ви, или го приемате като нормална и естествена част от ежедневието?

Докато не поемете отговорност за ролята ви в създаването и поддържането на стрес, стресът винаги ще бъде извън вашия контрол.

Започнете да си водите дневник

Дневникът ще ви помогне да откриете постоянните стресори в живота ви и ще ви подскаже как да се борите с тях. Всеки път, когато сте стресирани, пишете в дневника си. Постепенно ще започнете да виждате постоянни модели. Записвайте си:

  • какво е провокирало стреса
  • как сте се почувствали
  • как сте реагирали
  • какво сте направили, за да се почувствате по-добре

Помислете как се справяте със стреса в момента

Има здравословни и нездравословни начини за борба със стреса. Ако се борим по неправилния начин, това само ще увеличи нивото на стреса и тревожност.

Нездравословни начини за борба със стреса

Те причиняват повече вреда, отколкото полза в дългосрочен аспект:

  • Пушене
  • Пиене
  • Гладуване или преяждане
  • “Блуждаене” в телевизора или компютъра
  • Изолиране от приятели и дейности
  • Употреба на лекарства за сън
  • Прекалено много или малко сън
  • Отлагане
  • Запълване на деня с ненужни неща, за да се избегне истинския проблем
  • Физическо насилие и гняв към другите

Как да намалим стреса по здравословен начин?

Всеки има различен начин за борба със стреса. Ето и основните четири прости начина за намаляване на стреса:

  • Избягвайте източника на стрес
  • Нагодете се към стресора
  • Приемете източника на стрес
  • Погледнете на източника на стрес по друг начин

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве