Как да намалим стреса в живота си – 3та част

Правило 3: Нагодете се към стресора

Ако не можете да промените стресора, променете себе си. Можете драстично да намалите стреса си и да контролирате ситуацията, ако промените очакванията си.

  • Поставете проблема в друга светлина. Погледнете стресовата ситуация от нов ъгъл. Вместо да се гневите на трафика, използвайте времето да си направите план за утре, да слушате любимото си радио и да се насладите на времето, в което сте сами.
  • Погледнете “голямата картина”. Запитайте се колко важно е събитието, което ви е стресирало в дългосрочен план. Ще има ли значение след месец? А след година? Заслужава ли си да се ядосвате? Ако отговорът е “не”, фокусирайте времето и енергията си другаде.
  • Намалете стандартите си. Перфекционизмът е най-големият източник на стрес, който би могъл да бъде избегнат. Спрете да се проваляте спирайки да очаквате перфектност. Изградете стандарти за себе си и другите и се научете, че “достатъчно добре” е по-добре от перфектно.
  • Фокусирайте се върху хубавите неща. Когато стресът ни поваля, спрете за момент и помислете за нещата, за които трябва да сме благодарни, а сме приели за даденост. Това ще ви помогне да погледнете нещата в перспектива и ще намали нивото на стреса веднага. Всеки път когато през главата ви мине отрицателна мисъл за вас самите, тялото ви реагира с производството на кортизол и вие се стресирате. Обратното също важи – всеки път, когато се гордеете със себе си, тялото ви реагира положително. Премахнете думите “винаги”, “никога” и “трябва” от речника си. Стресът ви ще намалее драстично.

Четвърта част

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве