Как да намалим обиколката на корема?

Защо коремът увеличава размерите си?

По принцип неговата големина зависи от размерите на вътрешните органи, обема на висцерална и подкожна мазнина, както и от тонуса на мускулите на коремната стена.

Размерът на вътрешните органи може да се увеличава при приемане на големи количества храна. При това се разтягат стомахът и червата, където може да се натрупа много несмляна храна. Стомахът на някои хора може да побере 0,5 литра, а на други – до 3-4 литра. Увеличеното количество пържени и мазни храни изискват голям обем на храносмилателни ензими и жлъчен сок. При това се уголемява жлъчният мехур, а в него може да се получи застой на жлъчка и образуване на камъни.

Други органи може да се уголемят за сметка на мастна дистрофия (например, при чернодробна стеатоза).

Натрупването на мазнини в областта на корема е също свързани и с неправилно хранене. Те се концентрират около червата, бъбреците, сърцето и други органи. Така ги притискат, нарушават микроциркулацията на кръвта в тях, вследствие на което пречат на правилното им функциониране. Излишната мазнина в кръвта уврежда стените на кръвоносните съдове отвътре, което води до образуването на атеросклеротични плаки и допълнително нарушаване както на микроциркулацията, така и на макроциркулацията на кръвния поток.

Пониженият тонус на мускулите на стомаха не може да задържи увеличения обема на корема и той се разширява. Мускулите също изпълняват и масажна функция. Когато се съкращават, се подобрява моториката на червата, отстранява се излишната жлъчка от жлъчния мехур, подобрява се микроциркулацията на кръвта във вътрешните органи. Когато обаче коремът се разшири, този масаж е силно затруднен.

За да се справим с увеличената обиколка на корема, трябва да приложим не единични усилия – а комплексен подход. Например, много е трудно да решим този проблем само с диети.

Главното и най-важното е да променим начина си на хранене, и най-вече – своя начин на живот.

Първо: трябва да се избавим от лошите навици. Алкохолът и цигарите пречат във всичко, а най-вече увреждат здравето ни.

След това е необходимо да  нормализираме дневния си режим. Трябва да лягаме най-късно в 23.00. До 24.00 трябва вече да сме заспали, защото приблизително тогава започват да се отделят хормони, които възстановяват и регулират обменните процеси в организма. Защото затлъстяването представлява именно метаболитно нарушение.

Храненето ни трябва да бъде балансирано.

Трябва да отдадем предпочитание на млечни и растителни продукти с много фибри, тъй като те прочистват червата.

Необходимо е да разпределим отделните си хранения на 5-6 пъти дневно и да поемаме храна на малки порции – което ще помогне на корема постепенно да започне да се свива към нормалния си обем.

Rating: 3.0. From 2 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве