Здравословна оризова салата

Ето и една интересна и различна рецепта за салата с ориз. С нея със сигурност ще изненадате гостите си. Прави се бързо, макар че изглежда трудоемка. Много полезна и питателна, комбинираща множество вкусове, както и баланс от въглехидрати и протеини, минерали и витамини:

Продукти:

  1. 1 чаша ориз
  2. 1 с.л. зехтин
  3. 4 средно големи тиквички, на резени по 1/2 см.
  4. 1-2 с.л. вода
  5. 1 ч.л. риган
  6. 1 ч.л. сушен босилек
  7. 4 чаши маруля
  8. 2 чаши спанак, едро нарязан

Приготвяне:

На ориза:

  1. 1 чаша ориз
  2. 2 1/2 чаши гореща вода
  3. 1 с.л. зехтин
  4. Сложете всички продукти в голям тиган, кипнете ги и ги разбъркайте.
  5. Оставят се 20 мин. под капак при ниска температура. Отстранява се от огъня. Капакът се вдига едва след 10 мин.

На тиквичките:

  1. В тигана се загрява зехтин.
  2. Прибавят се резенчетата тиквички и се овалват в зехтина. Поръсват се с вода и се обръщат няколко минути, докато придобият цвят. Прибавят се босилек и магданоз. 3.Разбъркват се внимателно и се отстраняват от огъня.

На чесновия билков сок:

1.1 скилидка чесън – нарязана или счукана 5 с.л. зехтин

  1. 5 с.л. пресен лимонов сок
  2. 1/2 ч.л. кервел (шушан)
  3. 1/2 ч.л. риган
  4. 1/4 ч.л. мента
  5. 1/2 ч.л. мащерка
  6. 1/8 ч.л. естрагон
  7. 1/2 ч.л. морска сол, прясно смлян черен пипер

На салатния сос:

Всички продукти се изсипват в купа и се разбъркват с вилица или микер.

На салатата:

  1. Марулята се измива, подсушава и нарязва.
  2. Заедно със спанака (лапада) се изсипват в голяма купа. Прибавят се оризът, тиквичките, маслините и салатния сок и се разбъркват добре.
Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве