Защо формата на тялото има значение?

Мастният индекс е една от най-важните мерки за определяне на здравословното тегло.  Това, което може би не знаете, че този индекс не е единствената предпоставка за добро здраве.  От голямо значение е къде се концентрират мастните депа – дали в областта на ханша и бедрата, или около талията.

Хората складират излишната мазнина под кожата, както и около важните органи в областта на корема.  Мазнини, концентрирани в областта на корема, са по-опасни от мазнини, складирани в областта на ханша и бедрата. Голям обем от мастни тлъстини около талията предразполага към развитието на диабет 2 и сърдечни проблеми.

Как да преценим дали талията ни е в рамките на здравословното?

За жени:

Идеална талия: под 80 см

Над нормалното: от 80 см до 88 см

Наднормена: повече от 88 см

За мъже:

Идеална талия: по-малко от 94 см

Над нормалното: от 94 см до 102 см

Наднормена: повече от 102 см

Как да намерим съотношението талия-ханш:

Премерете ханша си.  След това премерете талията си.  Разделете размера на талията на размера на ханша.

Съотношение от 1.0 или повече при мъжете и 0.85 или повече при мъжете  издава, че имате повече от нормалното тегло в областта на корема.  Това повишава риска ви от диабет и сърдечни проблеми.

Ако теглото ви е концентрирано в областта на корема, то вие сте тип “ябълка”.  Ако носите излишното тегло в областта на ханша и бедрата си, то вие сте тип “круша”.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве