Защо не мога да отслабна?

Доста често се случва да спазваме диети, режим, да пресмятаме калории – а все не можем да отслабнем. Защо се случва така?

Възрастта

Всяка възраст си има своето отслабване.

На млади години обмяната на веществата е по-бърза и физическите натоварвания отлично изгарят излишните мазнини. След 40-45-годишна възраст обаче нивото на тестостерон в кръвта започва да спада (той се произвежда не само у мъжете, но и при жените, ала в по-малка степен). А именно тестостеронът е отговорен за скоростта на метаболизма на мазнините.

Вредните закуски

Повечето от нас, когато спазваме диета, внимаваме само за основните хранения. Но не обръщаме внимание колко ядки, бисквити, слънчогледови семки, бонбони, сладък чай и кафе консумираме за 1 само ден. В крайна сметка приемаме до 500 допълнителни калории дневно.

Лошите мазнини

Мазнините, които се съдържат в месото и високомаслените млечни продукти, провокират наддаване на тегло – за разлика от мазнините, получени от зехтин, авокадо, тиквени семки и риба.

Когато консумирате месо, избирайте постно и лесно смилаемо – пуешко, пилешко, заешко.

Червено месо (дори постно говеждо, агнешко и свинско) трябва да се консумира не повече от два пъти седмично.

 Стресът

Проблеми в работата, с финансите или семейството, се отразяват върху телесното тегло. Това се обуславя от стресовия хормон – кортизола, който увеличава броя на мастните клетки в организма. Освен това, много от нас имат навика да си похапват “от нерви”.

Сънят

Ако спите по-малко от шест часа на ден, лягате след полунощ и сутрин се чувствате изтощени – едва ли ще успеете да отслабнете.

Жените, които спят по-малко от пет часа в денонощието, са склонни към рязко наддаване на тегло. Хормонът на съня – мелатонин, който се произвежда в тъмното време на денонощието, също участва в метаболизма на мазнините.

Формата на ябълка

Ако формата на тялото ви напомня ябълка (широка талия, тесни бедра), отслабването ще изисква повече усилия. Абдоминалните мазнини (т. е., в областта на талията и корема) са много плътни, поради което справянето с тях изисква повече време.

Но пък, когато такива жени отслабнат, имат повече шансове да запазят резултатите. Докато жените с крушовидна фигура (тънка талия, широки бедра) напълняват от всяка бисквитка.

Лекарства

Много лекарства пречат на отслабването, най-вече хормоналните препарати. Най-често тези, които се използват при лечението на бронхиална астма, също на гинекологични заболявания. Освен това, някои антидепресанти и антибиотици въздействат отрицателно върху стремежа ни към по-малко килограми.

Също така, сред причините, поради които не можем да отслабнем, са и следните.

Навикът да не се закусва.

Калориите, получени през първата половина на деня, преминават без остатък в енергия. Освен това, ситата закуска ни спасява от преяждане по време на обяд. Ето защо, когато не закусваме, това ни кара да консумираме повече храна на обяд и вечеря – съответно да трупаме маса, която не изгаря в енергия, а се превръща в мастни депа в организма ни.

 Липсата на истинска мотивация.

Ако сме искали да отслабнем само, за да се покажем на някое парти или официална вечеря – естествено е след това желанието ни за смъкване на излишните килограми да намалее.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве