Диагноза биполярно разстройство – ами сега?

Биполярното разстройство се характеризира с честа промяна на настроението – при това то се сменя не от лошо към добро и обратно; а от извънредно депресивно и унило до чувство за еуфория и готовност за подвизи. По-често от това заболяване страдат жените макар, че и мъжете не са застраховани.

За щастие, лечението на биполярното разстройство не представлява особена трудност – и при правилно подбрана терапия човек успява да контролира емоциите си без някакви прекомерни усилия.

Яжте повече храни, които съдържат омега-3 мастни киселини. Ниското съдържание на киселини от този тип води до депресия. Включете в диетата си морска риба като сьомга, скумрия, сардина.

Освен това, дневно консумирайте поне по 1 супена лъжица зехтин, рапично или соево масло, добавено към различни ястия и салати. Можете също така да се ядат по около 50 г ленено семе или орехи всеки ден – така организмът ви ще получава достатъчно омега-3 мастни киселини. Ако искате да използвате омега-3 под формата на добавки,  подходящо е рибеното масло.

Включете в менюто си здравословни въглехидрати, вместо сладкиши. Избягвайте храни с рафинирана захар, тъй като те могат да предизвикат рязко покачване и понижаване на нивата на кръвната захар, което може да повлияе на здравето ви – така може да се чувствате уморени и депресирани. За да се повиши нивото на серотонина, е необходимо да се въздържате от използването на прости въглехидрати, като дадете предимство на сложни въглехидрати – като, например, сладки картофи (батати) и пълнозърнести храни. Яжте по-малко храни с високо съдържание на прости въглехидрати – от рода на бял хляб, макаронени изделия и бял ориз.

Добавете към менюто си белтъчини и фибри. Можете да включите още фъстъчено масло, ябълки и моркови.

Яжте храни, богати на магнезий. Магнезият подобрява състоянието на пациенти с биполярно разстройство; освен това, спомага за добър сън. Яжте черен боб, тиквени семки и слънчоглед, спанак, соя, кашу и манголд. Тези храни са богати на магнезий. Дневната норма на магнезий за възрастен е 200 мг.

Витаминът В9 (фолиева киселина) регулира нивата на хомоцистеин в организма. Пациентите с биполярно разстройство често имат високо ниво на хомоцистеин. Фолиевата киселина значително подобрява здравословното състояние на такива болни. Витамин B9 се съдържа в боб, спанак, аспержи, манго, пълнозърнест хляб. При биполярно разстройство трябва да се приемат по 200 мкг дневно.

Изключете кофеина и алкохола от хранителния си режим. Те се отразяват неблагоприятно на настроението и увеличава нивата на стрес. Пийте чай или минерална вода с лимон вместо кафе и алкохолни напитки.

При биполярно разстройство е много полезно да се приема жен-шен. Той повишава енергията и лекува организма като цяло, подобрява концентрацията, вниманието и паметта. Добавки, съдържащи жен-шен, е добре да се приемат по време на биполярно разстройство и други подобни състояние за облекчаване на симптоми като умора и сънливост. Дневната норма е 2 г корен от женшен. Не приемайте препарати с жълт кантарион. Той може да ускори прехода от депресия към еуфория.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве