Витамин Б2 (Рибофлавин) е витаминът на щастието

Факти за Витамин Б2 (рибофлавин)

Рибофлавин (витамин В2) е бил известен повече като Витамин G, докато най-сетне е правилно ре-категоризиран в категорията на витамините Б.  Най-известен е с това, че дава неимоверно количество енергия.

Ние имаме нужда от Витамин Б2 за метаболизирането на мазнините, въглехидратите и протеините, както и за възпроизвеждането на ДНА. Рибофлавинът е изключително важен за правилното функциониране на щитовидната жлеза и произвеждането на кортикостероиди. Този витамин подпомага формирането на анти тела и червени кръвни телца и действа като антиоксидант.

Витамин Б2 е водо-разтворим. Тъй като не се задържа в човешкото тяло, той трябва да е неотменна част от нашата диета. Излишните количества се изхвърлят с урината. Поради естествения тъмно жълт цвят на рибофлавина, той прави урината тъмно жълта, което е нормално и не е причина за притеснение.

Витамин Б2 се сработва най-добре с Витамин Б1, Б3 и Б6.

Ползата от Витамин Б2 (Рибофлавин)

Рибофлавинът подпомага запазването на свежа кожа, добро зрение и промотира добро здраве. Този витамин намалява честотата на мигрените. Витамините Б1, Б2 и Б12 имат болко успокояващо действие, което е особено силно, когато тези витамин се комбинират. Най-големите ползи на Витамин Б2 са при:

  • анемия
  • анорексия
  • булимия
  • депресия
  • уморени очи
  • замайване
  • мигрени
  • проблеми с щитовидната жлеза

Недостиг на Витамин Б2 (Рибофлавин)

Недостигът на Витамин Б2 се изразява в понижен ръст, което е особено важно при децата по време на периоди на растеж. Недостигът на рибофлавин (вит. Б) саботира усвояването на желязо, калций и цинк и може да предизвика анемия и дерматит.

Симптомите на недостиг рибофлавин включват:

  • парене и сърбеж на очите
  • депресия
  • намалена функция на щитовидната жлеза
  • замайване
  • намален растеж
  • проблеми с кожата
  • възпаление и напукване на кожата около устата
  • подуване на езика
  • визуални проблеми

Предозиране с Витамин Б2 (рибофлавин)

Не е известно предозиране с рибофлавин. Излишните количества се изхвърлят с урината.

Храни, богати на Витамин Б2 рибофлавин

Този водо разтворим витамин не се задържа в тялото и трябва да се набавя чрез храната. Витамин Б2 от животински произход се абсорбира по-лесно от този, съдържащ се в зеленчуците. Рибофлавинът издържа високи температури и оксидиране, но е нестабилен и губи стойност, когато е изложен на светлина за по-продължително време.

Най-много рибофлавин се съдържа в:

  • аспарагус
  • мая
  • броколи
  • яйца
  • “зелени” зеленчуци
  • млечни продукти
  • гъби
  • ядки
  • спанак
  • слънчогледови семки
  • пълнозърнести култури

Компетентните медицински органи препоръчват дневна доза на рибофлавин – витамин Б2 от не повече от 1.1 мг.

 

Rating: 5.0. From 5 votes.
Please wait...
Алтернативно Здраве