Какво трябва да знае всеки, който иска да стане веган

Известни личности като Бил Клинтън, Алиша Силверстон и Бионце са заклети вегани. Да си веган, обаче, не е толкова просто без тези важни правила:

1. Ще ви трябва добавка от витамин Б12

Витамин Б12 се съдържа основно в храните от животински произход. Витамин Б12 предпазва нервите и кръвните телца. Недостигът му може да доведе до умора, слабост, запек, загуба на апетит, проблеми с нервите и депресия.

2. Не забравяйте за желязото

Желязото трудно се абсорбира от тялото, когато не е от животински произход. Необходимо е да консумирате много ядки, стафиди и тъмнозелени зеленчуци. Храните, богати на витамин С, ще подпомогнат абсорбирането на желязото.

3. Приятелите ви ще ви задават въпроси

Хората са чувствителни на тема диети. За да намалите въпросите, просто кажете, че го правите по свои съображения без да влизате в детайли. Така никой няма да чувства нужда да защитава собствения си избор на хранителен режим.

4. Трябва да си намерите нови източници на протеин

Протеините се разлагат до амино киселини, които са жизнено необходими за развитието на здрави клетки в организма. Най-добрият източник на протеини са соята, лещата и бобът.

5. Не замествайте животинските протеини с боклуци

Пакетираните храни, тортите, белият хляб и пастата са най-сигурния начин да наддадете тегло и да сте вечно гладни.

6. Не прекалявайте със соята

Да се прекали със соя е по-вредно, отколкото да се консумират животински протеини. Ограничете консумацията на соеви продукти до мисо, соево мляко, тофу и едамаме.

7. Не сменяйте рязко хранителния си режим, а го направете постепенно

Започнете бавно като замените няколко дни в седмицата с чисто зеленчуково-плодов режим. Така няма да се чувствате ограничени и промените ще бъдат по-трайни.

8. Научете се да четете етикетите

Често, в един продукт има био-остатъци от протеини от животински произход. Свикнете да четете етикетите. Само защото една храна не съдържа месо, не означава, че е подходяща за вегани.

9. Пригответе се да се чувствате по-щастливи

Арахидоновата киселина, която се произвежда в по-големи количества в безмесните диети повдига настроението.

10. Не е необходимо да спрете да ходите в любимия си ресторант

Изберете салата. Всеки ресторант предлага богат избор от салати, особено през летния сезон. Така няма да се чувствате изолирани и ограничени.

11. Растителната диета покрива нужната ви доза калций

Яжте повече бадеми, соя, смокини и портокали. Те съдържат както калций, така и витамин Д, който подпомага абсорбирането му.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
Алтернативно Здраве